Fotografia reklamowa

Zdjęcia użyte w reklamach mają na celu pokazanie unikatowej cechy danego przedmiotu, produktu.

Fotografia reklamowa

Powinny przykuwać wzrok i zatrzymywać uwagę. Dlatego niektórzy twórce uciekają się do tanich sztuczek, takich jak nagość czy oklepane kawały. Dobra fotografia reklamowa nie musi być kontrowersyjna, żeby każdy o niej mówił. Do stworzenia fotografii reklamowej powinni być zatrudniani profesjonaliści, którzy mają doświadczenie i są już kilka, kilkanaście lat na rynku. Współpracują oni zarówno z początkującymi modelami, jak i z gwiazdami modelingu czy kina. Często przerabianiem zdjęć zajmuje się grafik, ale fotograf też powinien mieć pojęcie o działaniu programów graficznych. Dobra fotografia reklamowa może przyciągnąć do produktu masę ludzi, a nawet zapisać się w popkulturze. Powinna jednak także pokazywać człowieka, a nie przerobioną graficznie karykaturę. Jeżeli reklama kosmetyku pokazuje zbyt wygładzoną, nienaturalną twarz, klienci kupujący dany produkt mogą poczuć się oszukani. W efekcie nie kupią go ponownie. Jest to więc, paradoksalnie, bardziej forma antyreklamy, niż reklamy.

Wpis zawdzięczamy